ABD Ankara Büyükelçiliği ortaklığı ile yürütülen 2022 yılında 12’ncisi gerçekleştirilen Access Projesi kapsamında, maddi imkanları kısıtlı ancak başarılı, devlet okullarında eğitim gören 9. Sınıf öğrencilerine yönelik olarak, TED Okullarında İngilizce eğitimi verilmektedir. Program süresince yüz yüze ve online İngilizce eğitimi verilmekte ve öğrencilerin toplum hizmeti, kişisel gelişim, liderlik, çevre bilinci, teknoloji okur yazarlığı, 21. yüzyıl becerileri alanlarında yetkinlikler kazanmaları hedeflenmektedir. Eğitim süresince öğrencilerin ulaşımı, kitap vb. tüm eğitim materyalleri proje kapsamında karşılanmaktadır. Okul sonrası dersler, zenginleştirici faaliyetler, sınıf dışı etkinliği olmak üzere Access Projesi 3 ana bileşen çerçevesinde yürütülmektedir.
Access Projesi kapsamında görev yapacak TED öğretmenlerinin projeyi etkin bir şekilde yürütmesi ve proje kapsamında gerçekleşecek faaliyetleri deneyimlemeleri amacıyla “Access Eğitici Eğitimi” gerçekleşmektedir. Mayıs 2022 döneminde Access-12 Projesinde görev alan 14 öğretmene yönelik olarak İzmir’de gerçekleşmiştir.
60 saatlik Access Projesi ders programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, Sonuncusu Ağustos 2022’de Bursa Uludağ’da gerçekleştirilen ‘Access Yaz Kampında yoğun bir İngilizce eğitimi alarak, sportif ve kültürel faaliyetler ile 21. yüzyıl becerileri kazanmaktadır.
Access Projesinden çeşitli yıllarda başarıyla mezun olmuş öğrencilerin liderlik, sosyal gelişim, ekip çalışması, dünya vatandaşlığı ve iletişim becerilerine katkı sağlamak amacıyla “Access Mezunları Liderlik Zirvesi” gerçekleşmektedir. Son olarak, Ağustos 2022’de gerçekleşen Access Mezunları Liderlik Zirvesine 2016 yılından bu yana 400’den fazla öğrenci katılım sağlamıştır.
Bu zamana kadar 31 TED Kolejinin yer aldığı projede; 2021 – 2022 eğitim öğretim döneminde Access – 12 için TED Aliağa Koleji, TED Antalya Koleji, TED Diyarbakır Koleji, TED Mersin Koleji, TED Karabük Koleji, TED Sakarya Koleji, TED Zonguldak Koleji İngilizce öğretmenleri yer almaktadır.
Access sınıf dışı etkinliği, öğrencilerin öğrenme ortamlarını sınıf ortamının dışına çıkardıkları ve İngilizce konuşma becerilerini geliştirdikleri 2 gün süren yoğun dil etkinliğidir. Öğrenciler sınıf dışı etkinliği sırasında grup çalışmaları, yarışmalar ve diğer aktiviteler yoluyla dil becerilerinin yanında takım olma becerilerini de geliştirmektedir.